Mina erbjudanden har två olika inriktningar. Det ena är utbildning, föreläsning och workshops i konsten att bygga, kommunicera och leva sitt varumärke. Det andra handlar om varumärkesutveckling i form av rådgivning, coaching eller strategilösning.

 

Bara logga ”Alla snackar varumärken” – Inspirationsföreläsning

Alla snackar varumärken! Starka, tydliga och viktiga varumärken. Men vad är den egentliga nyttan med varumärkesstrategier och vad menas med ett starkt varumärke? Och vem bestämmer om det är starkt?

Varumärkets betydelse har i och för sig aldrig varit så påtagligt som nu, trots att det alltid har funnits. Men idag kommuniceras allt i en rasande takt i en ständigt ökande konkurrenssituation och det krävs helt enkelt mer för att nå ut med sina erbjudanden och budskap.

I ”Alla snackar varumärken” reder vi ut begreppet varumärke och varför ett medvetet varumärkesarbete gör skillnad för lönsamhet och utveckling. Oavsett om det handlar om en liten eller multimegastor verksamhet. Och att ett ”starkt varumärke” förblir en klyscha för den som inte har insikten och drivet att styra sitt varumärke

(30-45 min)

”Alla snackar varumärken” är anpassat för ägare/ledare av små eller medelstora företag, föreningar eller organisationer. Exempelvis som frukost-, lunch- eller kvällsföreläsning.

 

Bara loggaIntroduktion till ett starkare varumärke 

Hur tänkte marknadsansvariga egentligen när man placerade en oberäknelig, temperamentsfull fotbollsdiva i familjetrygga Svenssonbilen Volvo?
Och hur kan Ryan Air behålla kunder trots att servicen och medmänskligheten är längst ner på topplistan?
Varför är Coca Cola brunt och behövs den verkligen i 3 olika ”lightmodeller”?

Världsliga frågor kan tyckas men de hör ihop med svaren kring varför dina kunder väljer dig – eller varför de inte väljer dig? Och att det oftast inte handlar om priset…

Frågorna är många. ”Ett starkare varumärke” är en introduktionskurs i turbofart som bl a förklarar varumärkets betydelse för lönsamhet, konkurrensmotverkan, attraktionskraft och marknadsföring. Hur, var, när man ska kommunicera och till vem.
Genom diskussioner och exempel från din egen och omvärldens marknadsföringsvardag, förtydligas orsakerna som ligger bakom att starka varumärken lyckas bättre. Oavsett om det handlar om små eller stora varumärken.

(120 min inkl kort fikapaus)

”Ett starkare varumärke” är anpassat för ägare/ledare av små eller medelstora företag, föreningar eller organisationer.

 

Bara logga Hur man skapar starka varumärken

Allt du gör kommunicerar och med dagens mediatekniker går det fort. Särskilt när man avviker från det förväntade. Att då hinna med i svängarna och ändå kunna förlita sig på sina reklambudskap och erbjudanden räcker inte längre för att övertyga.

Uppföljning av introduktionskursen som konkretiserar hur man skapar en stark plattform för att kommunicera och leva upp till sitt varumärke. Så att fler blir lojala till dina erbjudanden och att fler blir ambassadörer/marknadsförare av dina varumärken.

(150 min inkl kort fikapaus)

 

 

Bara logga Workshop/dialog – Varumärkes- och kommunikationsstrategi

Det finns lika många strategier som det finns varumärken och därmed nästan lika många former av workshops i ämnet. Utifrån behov och önskemål ger jag förslag på workshops ämnade för just dina behov och din verksamhet. (Offert)

 

Bara logga Rådgivning/coaching – Analys och utveckling

Ibland behövs bara en liten knuff i rätt riktning. Ibland behövs total hjälp från grunden. I samråd tittar vi på en lämplig lösning som passar just ditt varumärke och hur du kan arbeta mer strategiskt för att stärka det. Nyfikenhet och offertförslag kostar ingenting.

 

 Bara loggaBara loggaBara logga

Intresserad av att få veta mer om hur jag kan hjälpa dig? Skicka ett mail till fredrik@redorb.se så kontaktar jag dig inom kort.